Wednesday 15th of May 2024

Sinopsis Drama Malaysia Liar, Semua Orang Berkata Bohong! Siapa yang Jujur?

×

Sinopsis Drama Malaysia Liar, Semua Orang Berkata Bohong! Siapa yang Jujur?

--

Sinopsis Drama Malaysia Liar

Liar mengangkat genre thriller yang memberikan gagasan mengenai tema stereotaip jantina, kekeluargaan, dan penipuan. Secara garis besar, drama Liar mengisahkan tentang dua insan yang bertemu dalam sebuah temu janji, namun semuanya berubah di luar jangkaan pada hari keesokannya. Seorang telah memperdaya, manakala seorang lagi diperdaya. Kerana kuasa, penipuan mampu memadamkan kebenaran.   

Lara Sulaiman, seorang guru yang bijak dan berdedikasi. Selepas bercerai dengan suaminya, Lara coba untuk ‘move on’ dan keluar dengan seorang pakar bedah yang baru saja ditinggal mati istrinya, Aiman Yusuf. 


 Namun, selepas bertemu, mereka berdua mempunyai cerita berbeda daripada pengalaman temu janji mereka. Lara menuduh Aiman memerkosanya, namun ia menegaskan bahwa dia membantu Lara yang tidak sehat untuk pulang dengan selamat. 

Siapa yang bercakap benar? ‘Liar' menyaksikan penipuan yang boleh memusnahkan kehidupan Lara dan Aiman, serta rakan-rakan mahupun keluarga mereka apabila rahsia dan pembohongan terbongkar.

Baca juga: Pasal 352 KUHP (Penganiayaan Ringan): Isi, Makna, Unsur, dan Ancaman Hukuman

Baca juga: Naruto VS Madara Episode Berapa? Perebutan Bijuu dari Tubuh Naruto oleh Sang Legenda Uchiha

Baca juga: Kumpulan Pertanyaan Kahoot yang Lucu, Nyeleneh dan Bikin Ngakak, Jawabannya Literally Out of the Box

Itu dia pembahasan sekilas yang bisa kami sajikan mengenai sinopsis drama Malaysia Liar. Apakah kamu berminat menontonnya?

 

Sumber:

UPDATE TERBARU