Monday 22nd of April 2024

Sinopsis Telefilm Malaysia Mentari (2018) TV3, Kisah Cinta Anak Tunggal Dengan Asal Usul yang Sulit Terungkap

×

Sinopsis Telefilm Malaysia Mentari (2018) TV3, Kisah Cinta Anak Tunggal Dengan Asal Usul yang Sulit Terungkap

--

ASCOMAXX.com - Sebuah telefilem Malaysia hebat terbitan Suhan Movies & Trading menampilkan aktor aktor ternama popular Malaysia seperti Dato Rosyam Nor, Dato Adi Putra, Syafiq Kyle dan Zahirah Macwilson. Nah mereka membintangi drama Malaysia berjudul  Mentari (2018) di TV3. Drama Malaysia satu ini sangatlah seru untuk kamu nikmati karena meliki alur cerita yang ringan.

Nah pada kesempatan kali ini akan kami berikan informasi mengenai Sinopsis Telefilm Malaysia Mentari (2018) TV3 teruntuk kamu yang sedang mencari sinopsisnya. Karena dengan membaca sinopsis kamu bisa mengetahui sebagian besar alur ceritanya supaya lebih nikmat untuk di tonton.


Telefilem Mentari yang telah tayang pada 18 Februari 2023 ini pada hari Jumaat, pukul 10.00 malam di TV3. yang pastinya drama ini sangat digemari apalagi aktor yang membintangi drama ini sangat terkenal di Malaysia.

Baca juga: Sinopsis Telefilm Imam Hakiki (2020), Menceritakan Musafir Pendatang Baru yang Di Fitnah Oleh Bilal Masjid

Baca juga: Sinopsis Telefilm Ciptaan Terindah (TV3), Kisah Cinta yang Tak Direstui Karena Rahasia Besar

Baca juga: Nonton Telefilm Tiada Galang Ganti (TV3) Full HD Sub Indo, Kehidupan Alif yang Berubah Setelah Kematian Orangtua nya

Daftar Pemain Telefilm Malaysia Mentari (2018) TV3

Datuk Rosyam Nor sebagai Dato’ Ikmal
Zahirah Macwilson sebagai Mentari
Syafiq Kyle sebagai Firash
Dato Adi Putra sebagai Khalid

Sinopsis Telefilem Mentari

Telefilem Mentari mengisahkan Mentari yang ingin berkahwin dengan Firash selepas meluahkan hasratnya tersebut kepada ayahnya, Dato’ Ikmal. Namun begitu ayahnya susah untuk melepaskan anak tunggal kesayangannya kerana dia bimbang akan kehilangan Mentari. Firash merupakan anak kawan baiknya sendiri.

Di saat Mentari dan Firash akan disatukan, ibunya mengingatkan Dato’ Ikmal bahawa dia tidak boleh walikan Mentari kerana Mentari bukan anak kandungnya. Dia mengimbas kenangan lalu, apabila isterinya mengalami kemurungan selepas kematian bayi mereka yang berusia 3 bulan ketika itu.

Sumber:

UPDATE TERBARU